2011. április 25., hétfő

Medvehagymás sárga túró


Húsvét előtt elküldtem édesanyámnak a sárga túró receptjét, hogy készítsünk ilyet a sonka mellé. A receptet a Dolcevita blogon olvastam. Mire hozzájuk értünk, már el is készítette az eredeti változatot és a Húgomnak köszönhetően, aki vitt medvehagymát elkészült a medvehagymás változat, ami bevallom nekem sokkal jobban ízlett, mint az eredeti édes változat.



Hozzávalók: 1 liter tej, 10 tojás, 1 teáskanál só, néhány medvehagymalevél

A tejet felforraljuk. Ezután egy tálba felütjük a tojásokat, alaposan összekeverjük és hozzáadjuk a  sót.
Ezután folytonos keverés mellett a tojást a tejbe öntjük, majd forraljuk addig, amíg túró-szerű massza lesz belőle. Még melegen belekeverjük az apróra vágott medvehagyma leveleket.
Egy mély szűrőbe teszünk egy tiszta konyharuhát vagy erre a célra rendszeresített textilpelenkát. Ráöntjük a masszát,  gömböt formázunk belőle, és egy éjszakán át felakasztjuk a hűtőben, hogy a savó kicsöpögjön és sajtszerű "sárga túró összeálljon. Hidegen szeletelve tálaljuk, mint a sajtot.

2 megjegyzés:

  1. Én hidegen szoktam a felvert tojást a tejjel elkeverni hozzáadva a sót esetleg a cukrot és így együtt teszem " tűzre" és melegítem, főzöm egészen addig amíg túróssá nem válik, a savó látható nem lesz. Ezek után jön a szűrés az említett módon.Nagyon finom húsvéti kiegészítő a sonka mellé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy is biztos jó a végeredmény, lehet kipróbálom, hogy másmilyen lesz-e úgy. Ez egy kicsit gyorsított verzió.
      Érdekes visszaolvasni a receptet, mert 3 éve még nem volt ennyire ismert és felkapott a medvehagyma.

      Törlés