2012. július 4., szerda

Hideg kapros tökfőzelék

Egy könnyű hűsítő finomságot hoztam ma. Szigorúan liszt nélkül, mert annak a süteményben a helye, nem a főzelékben. Igen, tudom, a tökfőzelék meglehetősen megosztó étel. Van aki hallani sem akar róla, van aki rajong érte, úgy mint én is. Gyerekkoromban persze hallani sem akartam róla. Sőt, Apukám legnagyobb bánatára megkóstolni sem voltam hajlandó. Aztán már felnőtt fejjel egyszer megkóstoltam az Anyukám által készített tökfőzeléket, aki ugyanúgy készítette, ahogy a nagymamám, aludt tejjel. A rajongásom azóta is töretlen. Sőt, mióta rájöttem, hogy lehet rántás nélkül is készíteni, azóta még jobban szeretem. Így bármennyit ehetek belőle lelkiismeret furdalás nélkül. Igaz én nem aludt tejjel készítem, ahogy a nagymamám, hanem kefirrel, és a rántást is elhagytam belőle. A piac tele zsenge főzőtökkel, én most egy egész ládányit hoztam a Szüleimtől. Szerencsére ezt nem verte el a június eleji jégeső.



Hozzávalók: 
70-80 dkg főzőtök gyalulva,  só,olívaolaj, néhány szál kapor, 200 g görög joghurt.

Elkészítés: 
A tököt hámozom, a magokat a közebéből eltávolítom, gyalulom.
Lassú tűzön elkezdem párolni, addig amíg éppen puha nem lesz, de még teljesen tartja a formáját, harapható. Zsenge töknél az nagyon hamar megvan.
Ekkor az 1/3-át a joghurttal habosra turmixolom és visszaöntöm a főzelékre. Ha kell sózom, belekeverem a szárától megfosztott kaporleveleket. Langyosan vagy hidegen tálalom, fasírttal, borjúhússal.  Ez az étel magában  is nagyon finom, én úgy szeretem a legjobban. Főleg melegben igazán üdítően hat ez a joghurtos  finomság.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése