2011. szeptember 20., kedd

Sült paprikás padlizsánkrém

Ennek a finom  padlizsánkrémnek a létrejötte a véletlen műve. Zakuszkát akartam készíteni, be is vásároltam hozzá minden zöldséget a piacon, de időhiányban szenvedtem, így a paprikát inkább megsütöttem a sütőben a padlizsán után. Így a héját is le tudtam róla húzni. Meg kellett állapítsam, hogy ez még finomabb lett, mint a nyár elején készített zakuszka.



Hozzávalók:
5 db közepes méretű padlizsán,  7-8 db szép pritamin paprika,  40 dkg vöröshagyma, 3 dl frissen passzírozott paradicsomlé,  3,5 dl olívaolaj, só, bors

A padlizsánt egészben a  sütőben 200 fokon kb. fél óra alatt megsütjük, majd ha kihűlt kikanalazzuk a héjából.
A paprikákat is egészben megsütjük, amíg a héja szinte fekete nem lesz, mert akkor a legfinomabb. Ha kihűlt eltávolítjuk a csumáját, magokat és lehúzzuk a héját.
A hagymát felkockázzuk és olívaolajon megpároljuk, majd hozzáadjuk a paprikát és a padlizsánt is.
Hozzáöntjük a frissen passzírozott paradicsom levét, a maradék olívaolajat, ízlés szerint a sót, frissen őrölt borsot. Kézi mixerrel összeturmixoljuk, úgy, hogy egy kicsit darabos maradhat. Ezután addig főzzük, míg az olaj fel nem jön a tetejére.
Forrón üvegekbe szedjük, lezárjuk és fejre állítjuk. 5 perc után száraz dunsztba tesszük és itt hagyjuk kihűlni.
Ebből a mennyiségből 5 db 2,5 dl-es üveg telt meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése