2011. szeptember 4., vasárnap

Ízek és Kultúrák gasztronómiai sorozat

A HVG Kiadó 2011. augusztus 31 és 2012. február 15 között kéthetente egy 13 részes gasztronómiai sorozatot jelentet meg  Ízek és kultúrák címmel.
Egy-egy gasztrokulturális kiadványban lépésről lépésre ismerteti meg az olvasókkal a legismertebb nemzetközi konyha specialitásait. A könyvekben részletesen beszámolnak az adott kultúra gasztronómiai hagyományairól, a legfontosabb alapanyagokról, valamint a legjellemzőbb receptekről. A kötetekben képekkel illusztrálják az egyes főzési munkafázisokat, mely különösen az egzotikus ételek receptjeinél lehet hasznos. 
Bővebb infó a könyvsorozatról a www.izek.hvg.hu oldalon, ahol a sorozat könyveibe bele is lapozhatunk.

Az első kiadvány már kapható az újságárusoknál. Ez a mexikói konyha. Bár a mexikói konyha kissé távol áll tőlem, egy-egy emblematikus ételüket magam is szoktam készíteni. A kiadvány, amely igényes kemény borítást kapott 120 oldalon részletesen bemutatja a mexikói konyhaművészet gyökereit, a jellemző alapanyagokat, a mesztic kultúra ünnepi ízeit, tortillákat, csilikülönlegességeket és a csokoládéról is olvashatunk, melyet Mexikó őslakói az istenek adományának tekintettek.
A könyvben összesen 15 recept található az előételektől kezdve desszertekig. Minden recepthez minden egyes munkafázist fotóval illusztráltak, ami a mexikói konyhával most ismerkedőknek hasznos lehet. Bár engem zömében egy nagyon szép ételfotó szokott főzésre és kipróbálásra inspirálni, a könyvben egész oldalas ételfotókat is találunk.




Recept is lesz, a következőként megjelenő kiadványból, ami az egyik hozzám legközelebb álló konyha.
Csütörtök éjfélig kommentben írjátok meg számotokra a fenti gasztronómia sorozatban megjelenő nemzetek konyhái közül melyik vagy melyek a kedvencetek és miért. Egy szerencsés kommentelő megnyerheti a 13 részes könyvsorozatot. A könyveket a nyertes részére a cím egyeztetése után a kiadó fogja elküldeni. Pénteken délelőtt pedig sorsolás, nézzetek vissza akkor az eredményért.

17 megjegyzés:

  1. Izgalmas könyvsorozat, köszönöm az ajánlót!

    Nekem nagy kedvencem az indiai konyha, mert sok-sok vega finomságot készítenek, de a mediterrán ízek is közel állnak hozzám (szintén húsmentes változatban).

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nekem a francia a kedvencem, mert gyakorlatilag még nem fedeztem fel olyan ételüket, desszertjüket, amibe ne szerettem volna bele azonnal.

    VálaszTörlés
  3. A francia konyha elbűvöl. Az ott élők lelkülete, életstílusa, étkezési szokásaik nagyon közel állnak hozzám. Nem tudom már, hogy azért van e ez, mert franciául tanultam/tanulok, vagy éppen fordítva: azért kezdtem a francia nyelvvel, mert alapvetően bennem volt ez az szeretet, de egy biztos: számomra egy francia nemzeti ételekkel teli könyv nem lehet melléfogás :)

    VálaszTörlés
  4. nem tudom, hogy emeljem-e ki valamelyik ázsiai konyhát, vagy egyszerűen álljak meg egy közelebbinél, éspedig az olasznál?

    VálaszTörlés
  5. Én a törököt várom, mert nagyon érdekel az az ország.
    Hm, meg az arabot is, az pedig valószínűleg a korábbi nyaralásokat fogja felidézni.

    VálaszTörlés
  6. Legjobban a görög konyha áll közel a szívemhez és persze a gyomromhoz, de biztos vagyok benne, hogy minden kötetben lesz legalább egy recept, melyet örömmel elkészítek majd.

    VálaszTörlés
  7. Az egyik kedvencem az olasz konyha, mert ott ez tényleg fontos része a kultúrának. Tetszik ahogy friss és jó minőségű alapanyagból dolgoznak (amit naponta vásárolnak piacon vagy kis boltokban), ahogy kevés összetevőből egyszerű és isteni ételeket készítenek és ahogy figyelmet szentelnek az evésnek. Egy jó borral és jó olasz zenével, páratlan élmény.

    Igyanakkor érdekes lenne látni, hogy a magyar konyháról készülő kötetbe mi kerülne. Bár a sorozatban megjelenő konyhákat kivétel nélkül kedvelem, változatosságban nálam a magyar konyha viszi a prímet.

    VálaszTörlés
  8. Az én kedvencem a sorozatból a mexikói konyha. Egész egyszerűen azért, mert chili függő vagyok.

    VálaszTörlés
  9. Olasz, mi más? És mivel egy tésztafüggőnek (sőt, kettőnek) csakis ilyen gyerekei lehetnek (tényleg, ez vajon genetikailag örökletes?), hát mögöttem az erősítés. Mert gyorsan elkészül, mert friss, egyszerű, és mert könnyű. Készíteni, meg emészteni is. :-) Köszönöm a lehetőséget.

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm ezt az új szakácskönyv sorozatot!...az igazság az, hogy Párom mellett nem igazán volt lehetőségem sütni, főzni, hiszen megismerkedésünk óta Ő főzőtt finomabbnál-finomabbakat.
    Most szeretném én meglepni Őt és Családomat és kipróbálni az ízek sokaságát és a különböző országok ételeit, desszertjeit....így a választás számomra nehéz az országok konyhája között, de a Férjem kedvence az olasz konyha... :-)

    VálaszTörlés
  11. Én mindet szeretem!!! Tényleg nem sok olyan étel van, amire nemet mondanék... de ha már muszály választani, akkor a francia rész érdekelne a legjobban. mÉs hogy miért? Mert ezt ismerem legkevésbé talán... vagy csak annyira sokrétű, hogy én érzem úgy, hogy még semmit nem tudok IGAZÁN??? Na, majd tán most megtudok mindent...

    VálaszTörlés
  12. Ázsiai konyhára mindig kiéhezem. KEll, mert akarom :)

    VálaszTörlés
  13. Mind izgalmas lehet. A könyvek közül a török csigázott fel a legjobban, de úgy egyébként az olasz konyhára szavazok!

    VálaszTörlés
  14. De jó lenne!!!
    Én a thai konyhásba lapoznék bele leginkább.

    VálaszTörlés
  15. Hello. Én az arabot várom a legjobban, nagyon kíváncsi vagyok rá, mivel azt ismerem a legkevésbé.
    De a kedvencem egyértelműen a távol-keleti konyha a sok zöldséggel és a szójaszósszal. :)

    VálaszTörlés
  16. Helló!

    Úgy látom egyedül vagyok vele, de nekem az orosz.

    Üdv,
    Sinisa

    VálaszTörlés
  17. Most éppen az indiai konyhát emelném a kedvencem kategóriába, de ez folyamatosan változik, szóval az egész sorozatra nagyon kíváncsi vagyok!!!

    VálaszTörlés